EN JULLISTA

1. Pepparkakor eller lussebullar? Lussebullar! Är dock inte så glad för de klassiska utan föredrar saffransbullar som är en vanlig bulle med saffran
2. Skumtomtar eller knäck? Älskade skumtomar när jag var mindre, men inte längre. Aldrig gillat knäck så mycket heller för den delen, men väljer knäck
3. Ischoklad eller marsipan? Helst inget, men marsipan om jag måste välja
4. Köttbullar eller prinskorvar? Köttbullar såklart! Bland det godaste jag vet
5. Julkorv eller julskinka? Julskinka! 
6. Lax eller sill? Lax! Inte smakat sill faktiskt och det lär dröja några år till...
7. Sylta eller pastej? Pastej om jag måste välja, men helst inget
8. Paradis eller Aladdin? Paradis
9.Revbensspjäll eller Janssons? Inte så glad för något av det faktiskt, vet inte...
10. Glögg eller julmust? Dricker knappt något av det förutom någon gång under just jul, men tror jag väljer julmust
11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Inget av det
12. Ris a la Malta eller gröt? Gröt!
13. Hemma eller borta? Det spelar ingen roll vart vi är, det viktigaste är att framiljen är tillsammans! 
14. Utomlands eller Sverige? Under julen vill jag vara hemma i Sverige. Det är ju den mysigaste tiden på året!
15. Ge eller få? Jag älskar att få presenter, men också att ge! Älskar när man hittar den perfekta julklappen och vet att personen kommer bli jätteglad. Det känns så bra!
16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Mysteriet på Greveholm 
17. Chokladkalender eller paketkalender? Paketkalender! 
18. Plastgran eller äkta? Äkta! 
19. Arne Weise eller Ernst? Ernst!
20. När vill du att första snön ska falla? I december 
21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Ja, tyvärr oftare än vit känns det som
22. När är det dags att pynta? Första advent! 
23. Kan du komma på något negativt med julen? Inte för min del, men tyvärr för många andra. Julen är en högtid som ska handla om kärlek, inget annat! Jag önskar alla fick uppleva den kärleken min familj har till varandra.
24. Favorit julfilm? Alla ensam hemma filmerna! Tittat på dem år efter år och jag bara älskar dem! Sen såklart The Holiday som är en av mina favoritfilmer.
25. Favorit julkalender? Lassemajas dektektivbyrå. Älskade den!
26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Det känns ju lite tomt när det är över, men det går ju så snabbt till nästa jul så jag brukar känna mig nöjd.
27. När öppnar du dina julklappar? Efter vi ätit julmat och tittat på Kalle Anka
28. Favorit juldoft? Doften av nybakade pepparkakor och lussebullar 
29. Vad framkallar mest julstämning? Pynta hemmet, fira advent, slå in julklappar, julbaka och lyssna på julmusik.
30. Vad är viktigast med julen? Att ge och ta kärlek! Visa att du älskar och uppskattar dina nära lite extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0