NO ONE IS THE SAME

Jag såg denna texten på en blogg och den är så himla sann. Det märks så väl hur det är helt okej att trycka ner smala människor, men inte en endaste kommentar till de kurivga eller större. Varför är det så? Jag fattar det inte. Varför ska man få vara mer nöjd över sin kropp för att man är kurvig? Varför ska folk få trycka ner någon som är smal? Varför är det okej att kalla någon för anorektiker, men inte överviktig?
 
Jag har alltid varit väldigt smal, enda sen jag föddes. Kan inte räkna gångerna jag har fått höra kommentarer som "Äter du ordentligt" eller "Vad smal/spinking du är". Sanningen är att jag har alltid älskat mat och alltid ätit ordentligt och bra med mat. Vissa föds smala, andra större. Det är inget konstigt utan helt normalt. Bara för att man är smal betyder det inte att man inte äter. Det finns folk som är väldigt smala och äter massor med mat, som inte går upp ett gram. Jag bryr mig inte vad folk tycker om mig. Det viktigaste är att man är nöjd över sig själv. Resten spelar ingen roll! Jag förstår inte hur folk orkar trycka ner på andra för att må bättre själv. Det är vidrigt. Vi har alla olika kroppar som fungerar på olika vis. Men vi är för det människor, allihopa. Vi ska vara nöjda över oss själva, för vi är vi. Vi är vackra och fina precis som vi är. Långa som korta, smala som tjocka, kurviga som spinkiga. Om alla människor bara kunde sluta jämföra sig med andra. Sluta bry sig och klanka ner på andra så mycket. Vi ska ta hand om oss själva och varandra. Alla är olika och det är just det som gör dig speciell. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0